Saturday, May 29, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 9-BAB 5 (TAKSONOMI DAN PENDEKATAN STRATEGI KOMUNIKASI)

Rujukan: Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori Aplikasi. Penerbit UMT, Kuala Nerus.


Link: https://www.youtube.com/watch?v=vCUwwSfCecc

Hai dan assalamualaikum semua! Harini dah masuk minggu ke-9. Cepat betul masa berlalu semester ni. Jadi, untuk minggu ke-9 ni, saya belajar tentang Taksonomi dan Pendekatan Strategi Komunikasi. Saya telah pun membuat slide ringkas berkenaan tajuk dalam bab tersebut. Bab ini menerangkan tentang teknik-teknik yang digunakan dalam pendekatan strategi komunikasi. Terdapat beberapa contoh dan huraikan daripada tokoh terkemuka tentang bab ini yang mudah untuk difahami oleh semua. Oleh itu, saya telah meletakkan permulaan slide dengan maksud pendekatan strategi komunikasi mengikut tokoh-tokoh diikuti dengan teknik dan strategi yang digunakan dalam komunikasi. Saya membahagikan slide dengan beberapa bahagian iaitu daripada tokoh yang berlainan dan juga strategi yang berbeza. Kemudian, saya juga menggunakan ayat yang mudah dan ringkas supaya penonton dapat menangkap maksud yang ingin disampaikan. Saya juga telah meng'edit' slide dengan meletakkan lagu yang tenang sebagai backgroup music untuk menjadikan slide lebih menarik. Jadi, selamat menonton untuk semua.


Kehadiran:







No comments:

Post a Comment

Tugasan Mingguan

BBM3410-2021-MINGGU 1B

 CERITA SOSIAL 1: NENEK DAN DATUK Watak Latar Tempat Latar Masa Latar Masyarakat   Emosi P...