Thursday, May 27, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 9- KEMANUSIAAN (TWITTER)

Hai semua! Hari ni saya juga nak kongsikan post yang telah saya kongsikan di laman twitter saya berkenaan kemanusiaan. Sifat kemanusiaan ini harus ada pada semua manusia iaitu dimana kita mempunyai perasaan simpati dan empati terhadap makhluk hidup sama ada sesama manusia, haiwan atau tumbuh-tumbuhan. Sifat kemanusiaan ini lah yang membuatkan manusia hidup dengan aman dan harmoni. Jadi pada minggu ini, saya dan rakan-rakan telah berkongsikan sedikit maklumat berkenaan sifat kemanusiaan. Jom lihat apakah yang dimaksudkan dengan kemanusiaan dan contoh yang dapat kita peroleh daripada sifat kemanusiaan ini.


Post di laman twitter saya:



Post di laman twitter rakan-rakan yang telah diquote:

                     


                     


No comments:

Post a Comment

Tugasan Mingguan

BBM3410-2021-MINGGU 1B

 CERITA SOSIAL 1: NENEK DAN DATUK Watak Latar Tempat Latar Masa Latar Masyarakat   Emosi P...